Import danych o fakturach do systemu WAPRO Księga Podatkowa
dotyczy wersji programu InvoiceDigitizer Moduł Skanowania - 3.0.14.0 i nowsze
WAPRO Księga Podatkowa
Program InvoiceDigitizer pozwala na zapisanie wprowadzonych informacji o fakturach do formatu zgodnego z importem danych WAPRO XML dla WAPRO Księga Podatkowa i WAPRO Finanse i Księgowość. Wykorzystywany jest format WAPRO XML. Informacje o kategoriach nadanych poszczególnym fakturom zawarte są w elemencie POLE1 danych nagłówkowych faktury. Poniższy opis przygotowano korzystając z WAPRO Kaper wersja 8.70.8.
W celu importu danych należy wykonać następujące czynności:
- Przygotować zestaw kategorii w programie InvoiceDigitizer Weryfikator. Kategorie powinny odzwierciedlać podstawowe potrzeby podziału kosztów/przychodów z punktu widzenia rodzajowego i/lub podatkowego.
- Weryfikując (dekretując) dokumenty nadać poszczególnym fakturom odpowiednie kategorie.
- Wyeksportować dane o fakturach (paczkę) do formatu WAPRO
- Utworzyć definicję źródła danych InvoiceDigitizer i wskazać sposób dekretacji dla kolejnych kategorii.
- Importować dokumenty według stworzonej definicji źródła danych.
Przygotowanie kategorii - InvoiceDigitizer Weryfikator
W menu Narzędzia programu InvoiceDigitizer Weryfikator znajduje się polecenie "Zarządzanie kategoriami...".
Po jego wyborze i wskazaniu dla jakiego klienta chcemy definiować kategorie pojawi się aktualna lista kategorii wybranego klienta. Początkowo lista będzie pusta. Załóżmy, że chcemy wprowadzić prosty podział faktur na koszty i towary. W tym wypadku utworzymy dwie kategorie:
![Kategoria koszty](/templates/yootheme/cache/04/Kat-Koszty-04535036.png)
![Kategoria Towary](/templates/yootheme/cache/4b/Kat-Towary-4b7518f5.png)
Eksport faktur (paczki) do formatu WAPRO
Po zakończeniu weryfikacji danych i przypisaniu fakturom kategorii (Koszty/Towary) program Weryfikator pozwala na eksport danych do programów zewnętrznych.
Należy wybrać format WAPRO i potwierdzić miejsce gdzie będzie zapisany plik XML z danymi:
![](/templates/yootheme/cache/1a/WAPRO-EksportDlg2-1a47e757.png)
Jeżeli stosowaliśmy kategorie do opisu faktur to możemy eksportować całą paczkę do jednego pliku. W przeciwnym wypadku możemy podzielić paczkę według kolumn KPiR. Dalszy opis dotyczy eksportu paczki w całości (bez podziału).
WAPRO - tworzenie definicji źródła danych InvoiceDigitizer.
W celu utworzenia (edycji) definicji źródła danych InvoiceDigitizer wykonaj następujące czynności:
- Wybierz polecenie "Import dokumentów/Import zapisów" z menu Narzędzia.
- Wypełnij formatkę definicji źródła danych - użyj nazwy InvoiceDigitizer (może być inna) i formatu WAPRO Xml (koniecznie ten format)
- Zapisz definicję źródła danych.
- Wykonaj konfigurację źródła danych - wybierz przycisk "Konfiguracja".
- Wskaż typ dokumentu - FZ Faktura zakupu
- Ustaw warunkowe definicje kolumn -
kolumna 10 gdy Pole 1 dokumentu jest równe Towary
kolumna 13 gdy Pole 1 dokumentu jest równe Koszty
![](/templates/yootheme/cache/fe/Kat-Imp1-fed17cf7.png)
![](/templates/yootheme/cache/93/Kat-Imp2-93578fad.png)
![](/templates/yootheme/cache/b7/Kat-Imp3-b7d5de9b.png)
Import dokumentów (paczki)
![](/templates/yootheme/cache/48/Kat-Imp4-485a6919.png)
Zależnie od wprowadzonych danych po wybraniu pliku wymiany danych WAPRO Kaper może wskazać listę kontrahentów do dokonania synchronizacji danych. Należy zdecydować czy użyć danych już zapisanych w WAPRO czy nowych z systemu InvoiceDigitizer.
Po imporcie dane będą dostępne w buforze zapisów.