KPiR/KH - Weryfikacja Rozszerzona

dotyczy wersji programu InvoiceDigitizer Moduł Skanowania - 2.4.9.1 i nowsze

Weryfikacja Rozszerzona

Tryb weryfikacji rozszerzonej faktur umożliwia następujące dodatkowe funkcje

  1. Wprowadzanie kontrahenta transakcji zarówno posiadającego numer NIP jak i bez numeru NIP.
  2. Wprowadzanie opisu zdarzenia gospodarczego – opisu faktury
  3. Wprowadzanie kolumny KPiR dla poszczególnych kwot VAT
  4. Wprowadzanie nazwy kategorii dla poszczególnej faktury.

Aktywowanie trybu rozszerzonej weryfikacji

W celu włączenia trybu rozszerzonej weryfikacji otwórz menu Narzędzia -> Opcje… i ustaw „Tryb pracy” na „KPiR/KH - Weryfikacja Rozszerzona”

weryfikator menu opcje InvoiceDigitizer Arhat
RW weryfikator opcje InvoiceDigitizer Arhat

W zakładce „Weryfikacja rozszerzona” możesz dodatkowo ustawić następujące parametry:

Podanie kategorii jest wymagane

System będzie uznawał za błąd próbę zapisu faktury bez wskazania kategorii.

Podanie opisu kategorii jest wymagane

System będzie uznawał za błąd próbę zapisu faktury bez wskazania opisu zdarzenia gospodarczego. Opis dotyczy całej faktury i jest jeden dla wszystkich pozycji VAT.

Podanie kolumny KPiR jest wymagane

System będzie uznawał za błąd próbę zapisu faktury bez wskazania kolumn KPiR dla każdej pozycji VAT.
Kolumny KPiR mogą być różne dla poszczególnych pozycji VAT.

opcje RW weryfikacja rozszerzona InvoiceDigitizer Arhat

Kategorie

Kategoria to zestaw cech, które występują pod określoną nazwą i ma ją na celu automatyzację wprowadzania danych o fakturach.

Kategoria posiada następujące cechy:

Akronim

Przyjazna nazwa kategorii.
Akronim musi być unikalny w obrębie każdego klienta

Typ

Zakup lub Sprzedaż
Kategoria dotyczy albo faktur zakupu albo sprzedaży.

Opis

Standardowy opis zdarzenia gospodarczego dla faktury

Kolumna KPiR

Kolumna podatkowej książki przychodów i rozchodów.

Uwagi

Uwagi mające na celu własne dokumentowanie zastosowania poszczególnej kategorii.

W celu zdefiniowania kategorii należy uruchomić menu „Narzędzia -> Zarządzaj kategoriami…”. Następnie wybrać klienta i w oknie dialogowym wskazać kategorię do zmiany/usunięcia bądź utworzyć nową kategorię.

Arhat zarządzanie kategoriami InvoiceDigitizer
Arhat koszty - właściwości InvoiceDigitizer

Kopiowanie kategorii pomiędzy klientami

Jeżeli część klientów korzysta z podobnego zestawu kategorii to można zdefiniować kategorie dla jednego klienta a później skopiować je do wybranych klientów. W tym celu wykonaj następujące kroki:

  1. Zdefiniuj wymagane kategorie w kliencie źródłowym
  2. Otwórz menu Narzędzia -> Zrządzanie kategoriami
  3. Wybierz klienta źródłowego (tego klienta, którego kategorie mają być kopiowane do pozostałych klientów)
  4. Zaznacz kategorie, które mają być kopiowane – wybierz jedną lub więcej kategorie
  5. Wybierz przycisk „Kopiuj…”
  6. Wskaż jednego lub więcej klienta do którego mają być skopiowane wybrane kategorie klienta źródłowego.
  7. Zaakceptuj wykonanie kopii – wybierz przycisk „OK”
Arhat zarządzanie kategoriami InvoiceDigitizer
Arhat wybór klientów do kategorii InvoiceDigitizer

Kontrahenci

Kontrahent to osoba lub przedsiębiorstwo z którą klient zawarł transakcje zakupu lub sprzedaży.

Kontrahent charakteryzowany jest przez:

Krótka przyjazna nazwa wykorzystywana w celu identyfikacji i wyboru kontrahenta.

UWAGA:

Akronim

Akronim i/lub NIP musi być określony podczas wypełniania danych o kontrahencie.
Dla kontrahentów nie posiadających numeru NIP pole NIP pozostaje puste ale pole akronim musi być wypełnione.

NIP

Numer NIP wraz z ewentualnym wskazaniem kodu kraju pochodzenia numeru NIP

Dane adresowe

Nazwa pełna kontrahenta i jego adres.

Kategorie domyślne

Kategorie, które będą automatycznie wybierane dla danego kontrahenta i transakcji odpowiednio sprzedaży lub zakupu.

Właściwości kontrahentów Arhat InvoiceDigitizer

Kontrahenta można utworzyć podczas weryfikacji dokumentów lub korzystając z menu „Narzędzia -> Zarządzanie kontrahentami...”

InsERT DEMO zarządzanie kontrahentami Arhat OnvoiceDigitizer

InsERT GT – kopiowanie kontrahentów

W celu skopiowania listy kontrahentów dostępnej w systemie InsERT GT należy wybrać menu „Narzędzia -> Opcje…” i po podaniu danych logowania do serwera bazy danych InsERT GT aktywować przycisk „Załaduj listy kontrahentów”.

UWAGA – jeżeli mamy wiele baz danych i wielu kontrahentów to operacja może zająć trochę czasu. Należy odczekać do zakończenia operacji gdy kursor powróci do kształtu kursora wyboru.

Parametry InsERTGT Arhat InvoiceDigitizer

Weryfikacja rozszerzona

Weryfikacja rozszerzona pozwala wprowadzić następujące dodatkowe pola faktury:

  1. Wprowadzanie kontrahenta transakcji zarówno posiadającego numer NIP jak i bez numeru NIP.
  2. Wprowadzanie opisu zdarzenia gospodarczego – opisu faktury
  3. Wprowadzanie kolumny KPiR dla poszczególnych kwot VAT
  4. Wprowadzanie nazwy kategorii faktury.
Weryfikatror InvoiceDigitizer Arhat

W celu zdefiniowania nowego kontrahenta lub zmiany danych kontrahenta w polu NIP naciśnij F3 lub wybierz przycisk.

Okno definicji/edycji kontrahenta pozwala skorzystać z serwisu GUS lub VIES celem automatycznego pobrania danych o kontrahentach.

Nowy kontrahent InvoiceDigitizer Arhat
Pobieranie danych z bacy REGON InvoiceDigitizer Arhat
Nowy kontrahent InvoiceDigitizer Arhat
Arhat InvoiceDigitizer Weryfikator

Arhat sp.z o.o.
ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 23 lok.7 A
02-513 Warszawa, Polska

tel: +48-22-8491225
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

© 2020 Arhat. All rights reserved. Powered by Indico.pl