dotyczy wersji programu InvoiceDigitizer moduł Weyfikator - 3.3.0.0 i nowsze
Wraz z nową wersją 3.3.0.0 umożliwiono definiowanie i dekretowanie dokumentów na dwie dodatkowe kategorie.
Tradycyjnie dekretujemy dokumenty na jedna wskazaną kategorię. Zależnie od stosowanego systemu FK umożliwia to automatyczne wskazanie jednego schematu dekretacji zazwyczaj w trybie dekretacji rodzajowej (dla pełnej księgowości na tzw. 4-ki). Odpowiada to na potrzebę uznania danego kosztu/przychodu jako związanego z określonym rodzajem np. faktura od Orange jako koszt rodzaju telekomunikacja. Co jednak gdy chcielibyśmy dodatkowo wiedzieć czy koszt ten był poniesiony w związku np. z naszym biurem w Warszawie czy w Gdańsku. W tym celu konieczne jest wskazanie dodatkowej kategorii np. Biuro Warszawa i Oddział Gdańsk (tzw. księgowanie rownoległe na 5-tki).
Wprowadzona możliwość wskazania kategorii pomocniczych pozwala sprawnie utworzyć potrzebną konfigurację systemu oraz wskazywać do dwóch dodatkowych kategorii.
W celu wprowadzenia kategorii pomocniczych należy:
Ustawić opcję systemu "Włącz kategorie pomocnicze"
W narzędziu "Zarządzanie kategoriami" programu Weryfikator zdefiniować kategorie pomocnicze wskazując tryb: kategoria pomocnicza pierwsza (P-1) lub pomocnicza druga(P-2). Dla kategoii głównych pozostawić puste pole "Pomocnicza".
W procesie weryfikacji/dekretacji wskazać ewentualne kategorie pomocnicze.
System Faktury4U umożliwia wyszukanie dokumentów według kategorii głównej jak i kategorii pomocniczych. Np. szukaj dokumentów rodzaju telekomunikacja dla Biura Warszawa.
Odpowiednie eksporty danych do programów FK biorą pod uwagę kategorie pomocnicze.
Dla systemu WAPRO będą to pola pomocnicze 2 i 3.
Zaznaczenie opcji "Włącz kategorie pomocnicze"
W celu włączenia obsługi kategorii pomocniczych należy w programie Weryfikator w menu Narzędzia wybrać polecenie Opcje.
Następnie rozwinąć drzewko opcji "Weryfikacja OCR" i wybrać poziom "Rozszerzona".
Zaznaczyć pole "Włącz kategorie pomocnicze"
Zarządzanie kategoriami
Lista kategorii
Po włączeniu opcji "Włącz kategorie pomocnicze" można zdefiniować kategorie pomocnicze.
Lista kategorii z dodatkową kolumną wskazującą tryb kategorii.
P-1 - kategoria pomocnicza pierwsza (1)
P-2 - kategoria pomocnicza druga (2)
Można zdefiniować dowolną liczbę kategorii pomocniczych.
Definiowanie kategorii
W celu wskazania trybu kategorii należy wybrać z listy potrzebny tryb.
Dla kategorii głównych pozostawić tryb pusty (niewybrany).
Weryfikacja/dekretacja faktur
Po włączeniu opcji "Włącz kategorie pomocnicze" można podczas edycji faktury wskazać dodatkowe kategorie.
Wskazanie kategorii pomocniczych nie jest wymagane.
Arhat sp.z o.o. ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 23 lok.7 A 02-513 Warszawa, Polska
tel: +48-22-8491225, +48 794 033 088 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.