Skip to main content

Kategorie pomocnicze - księgowanie równoległe.

dotyczy wersji programu InvoiceDigitizer moduł Weyfikator - 3.3.0.0 i nowsze

Wraz z nową wersją 3.3.0.0 umożliwiono definiowanie i dekretowanie dokumentów na dwie dodatkowe kategorie.

Tradycyjnie dekretujemy dokumenty na jedna wskazaną kategorię. Zależnie od stosowanego systemu FK umożliwia to automatyczne wskazanie jednego schematu dekretacji zazwyczaj w trybie dekretacji rodzajowej (dla pełnej księgowości na tzw. 4-ki). Odpowiada to na potrzebę uznania danego kosztu/przychodu jako związanego z określonym rodzajem np. faktura od Orange jako koszt rodzaju telekomunikacja. Co jednak gdy chcielibyśmy dodatkowo wiedzieć czy koszt ten był poniesiony w związku np. z naszym biurem w Warszawie czy w Gdańsku. W tym celu konieczne jest wskazanie dodatkowej kategorii np. Biuro Warszawa i Oddział Gdańsk (tzw. księgowanie rownoległe na 5-tki).

Wprowadzona możliwość wskazania kategorii pomocniczych pozwala sprawnie utworzyć potrzebną konfigurację systemu oraz wskazywać do dwóch dodatkowych kategorii.

W celu wprowadzenia kategorii pomocniczych należy:

  1. Ustawić opcję systemu "Włącz kategorie pomocnicze"
  2. W narzędziu "Zarządzanie kategoriami" programu Weryfikator zdefiniować kategorie pomocnicze wskazując tryb: kategoria pomocnicza pierwsza (P-1) lub pomocnicza druga(P-2). 
    Dla kategoii głównych pozostawić puste pole "Pomocnicza".
  3. W procesie weryfikacji/dekretacji wskazać ewentualne kategorie pomocnicze.

System Faktury4U umożliwia wyszukanie dokumentów według kategorii głównej jak i kategorii pomocniczych. Np. szukaj dokumentów rodzaju telekomunikacja dla Biura Warszawa.

Odpowiednie eksporty danych do programów FK biorą pod uwagę kategorie pomocnicze.

Dla systemu WAPRO będą to pola pomocnicze 2 i 3.

Zaznaczenie opcji "Włącz kategorie pomocnicze"

W celu włączenia obsługi kategorii pomocniczych należy w programie Weryfikator w menu Narzędzia wybrać polecenie Opcje.

Następnie rozwinąć drzewko opcji "Weryfikacja OCR" i wybrać poziom "Rozszerzona".

Zaznaczyć pole "Włącz kategorie pomocnicze"

Zarządzanie kategoriami

Lista kategorii

Po włączeniu opcji "Włącz kategorie pomocnicze" można zdefiniować kategorie pomocnicze.

Lista kategorii z dodatkową kolumną wskazującą tryb kategorii.

  • P-1 - kategoria pomocnicza pierwsza (1)
  • P-2 - kategoria pomocnicza druga (2)

Można zdefiniować dowolną liczbę kategorii pomocniczych.

Definiowanie kategorii

W celu wskazania trybu kategorii należy wybrać z listy potrzebny tryb.

Dla kategorii głównych pozostawić tryb pusty (niewybrany).

Weryfikacja/dekretacja faktur

Po włączeniu opcji "Włącz kategorie pomocnicze" można podczas edycji faktury wskazać dodatkowe kategorie.

Wskazanie kategorii pomocniczych nie jest wymagane.

Arhat sp.z o.o.
ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 23 lok.7 A
02-513 Warszawa, Polska

tel: +48-22-8491225, +48 794 033 088
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

© 2020 Arhat. All rights reserved. Powered by Indico.pl